שבילי אופניים במרחב העירוני, העתיד כבר כאן!

בשנים האחרונות עיריות בארץ ובעולם משקיעות זמן, מאמץ וכספים רבים בהרחבת הפריסה של שבילי אופניים במרחב העירוני.

הערים הופכות להיות צפופות יותר, מצוקת החניה גוברת והעומס בכבישים גדל. ולכן אנשים בוחרים להתנייד באופניים, אופניים חשמליים וקורקינטים חשמליים.

עיריות רבות בארץ ובעולם הבינו שיש לאמץ את השינוי ולכן כדאי להגדיל את התשתית שתאפשר רכיבה בטוחה.

סלילת שבילי אופניים עוברת האצה גם בעקבות התפרצות נגיף הקורונה. הנגיף גרם לצורך בריחוק חברתי והגבלת התחבורה הציבורית יחד עם מודעות גוברת לשמירה על אורח חיים בריא.

להלן מספר פרויקטים עירוניים שהם ציוני דרך במעבר לערים של העתיד, חלקם יצאו לפועל וחלקם בשלבי בניה:

בשנת 2020 הקימו ופתחו לתנועה  את גשר יהודית ביצרון בתל-אביב שמיועד לרוכבי אופניים והולכי רגל ושמטרתו לחבר את שכונות מזרח העיר אל מרכז העיר ואזור הים. תושבי תל-אביב שגרים בשכונת יד אליהו כדוגמה ומעוניינים לנסוע ברכבת הקלה שממוקמת בקצה המערבי של שדרות יהודית יוכלו לעשות זאת בקלות וכך גם מי שחפץ להגיע לאזורי תעסוקה ובילוי במרכז העיר. בניית הגשר מחזקת את המגמה בעיריית תל-אביב לבנות יותר תשתיות לתנועת הולכי רגל ורוכבי אופניים על פני תנועת רכב פרטי.

עיריית כפר סבא לוקחת חלק בפרויקט "מהיר לעיר" של משרד התחבורה שמטרתו להגדיל את התחבורה הציבורית והשימוש בתחבורה ירוקה על חשבון התחבורה הפרטית. הפרויקט כולל בין היתר סלילת שבילי אופניים בצירים מרכזיים שיחברו את אזורי העיר השונים למרכז ויפתרו גם את בעיות החניה במרכז.

עיריית חיפה מתכננת לסלול שבילי אופניים לאורך חופי הרחצה וקריית חיים. שבילי האופניים יתפרסו לאורך כולל של 20 ק"מ ומטרתם לחבר את חופי הרחצה לשכונות החוף ולמוקדי פעילות ותחבורה בעיר.

בירושלים סללו עד היום עשרות קילומטרים של שבילי אופניים. העירייה מתכננת להגדיל את כמות שבילי האופניים ואף לבנות מסלול היקפי בפארק ירושלים שאורכו הכולל כ- 42 ק"מ.

תחבורה ירוקה היא הבשורה של העתיד, היא מבטיחה בריאות, איכות חיים ומעל הכל בטיחות. אז אם אתם רוכבי אופניים, אופניים חשמליים או קורקינטים חשמליים, ביחרו לכם מסלול אופניים, הצטיידו בקסדה, אפוד זוהר, צאו לדרך וסעו בזהירות.

תפריט נגישות

שיחה

לוגו של וואטסאפ